2006. augusztus 6.

Napola/j

Moziba is járok, néhanapján. Fritz Zoli hagyományát követve, hasonló, illusztratív beszámolóra ragadtattam magam, miután megnéztem a Napola c. német „komoly" filmet. A gyengécske szóviccért elnézést, ha már az alkotó helyett nem exluzálhatom magam – mivel az alkotás csapnivaló giccs. Ellenben serdülő nebulók számára remek háttérinformációk halmaza egy reménybeli történelemérettségihez...
Dennis Gansel nem igazán tudott túlkapaszkodni a Csajok a csúcson "erszényéből", így kaptunk egy újabb kellemesen kínzó germán tinikomédiából véresen komolyra abszolvált csökevényt, ami természetesen semmit nem von le a történet erdetiségéből – mert olyan is van neki.
Hogy az illusztrációm kissé homoerotikusra sikeredett?.... Tessék szétnézni a szakirodalomban! (Igazán nem zárójel, hogy Péteri Gábor tagunk frissiben szállított német nyelvű szóviccei díszítik az alternatív plakátot!)

6 megjegyzés:

zfritz írta...

Látom eddig nem írt senki, hát megtöröm a csendet...
Nekem annyira nem szimpatikus ez a fiatalember, hiába próbálja szőkeségét négerkrém alá rejteni.
Talán a háttérben 1-2 csaj földobná :p

Gáspár Tamás írta...

Szép, szép, de nem kéne legalább egy kicsit csillognia a beolajozott bo"rnek?
Vagy ez kakaóvaj, csak én vagyok ilyen alulinformált...? :)
Egyébiránt jó a kép hangulata, és tetszenek a kis szóviccek is. :))

Fehér Zoltán / Zorro de Bianco írta...

Fritz: a fiatalember konkrétan a főszereplő, a film pedig egy bentlakásos fiúiskoláról (inkább kiképzőtáborról) szól, a jányok csak elvonták volna a figyelmet a szent küldetésről! :)
Tamás: nem is azt a wikipédiás linket akartam betenni, csak má' nem találtam olyat, amire vadásztam – ám ha most kattintotok rája, akkor idevágó cikket olvashattok! :P
Gáspár: hát ez az, hogy ez sajnos Fritznek sem esett le és nyilván az én hibám (bár mások úgy értelmezték, ahogy szerettem volna): nem barnára keni magát, hanem fehérre! Ezért inkább a fehér bőrnek illenék fénylenie, bár azt elég nehéz lenne megoldani... :(

Gáspár Tamás írta...

Sorry, úgy mindjárt más! :)

Cserkuti írta...

Érdekes.
Ha a népszabadságos és a tótavé-féle indexes kritikát forrásmegjelölés nélkül elém raknák, hogy válasszam ki, melyik hol jelent meg, habozás nélkül fordítva tippelnék. Mókás, hogy pont a tabudöntögető indexes áll ilyen tétova-óvatoskodó módon a filmhez.
Zorro, a kép mennyire fotóalapú?
Amúgy a filmről olvasottak alapján akár barnára is kenhetné magát, hiszen eljut valamiféle meghasonlásig önmagával és a gépezettel szemben.

Névtelen írta...

Hadd boruljak le a mester előtt, aki a megkérdőjelezhetően ájra képi- mellett még ily ízes germán nyelvi humort is szült szórakoztatásunkra.

Tetszett, taps, satöb.