2009. január 24.

Magyarok a 24 órás képregény-maratonon!

Idézet az Oposszum blogról: „Minden kétséget kizáróan az év legnagyobb nemzetközi képregényes eseménye az 1974 óta megrendezett Angoulême-i képregényfesztivál. Az esemény legfőbb díjazottja, akinek addigi életművét maga a befogadó város ismeri el, 2006-ban Lewis Trondheim, a Magyarországon is megjelent Torony rajzolója volt. Ő kezdeményezte, hogy Scott McCloud ötletét továbbgondolva 24 órás képregényrajzolást rendezzenek részben a helyszínen, részben pedig az interneten keresztül.

Idén már a harmadik kiíráshoz jutott ez az egész napos rajzolás, amelyen a feladat egy 24 oldalas kötet elkészítése, pontosabban 22 oldal képregény, valamint egy címlap és egy hátlap megrajzolása. A résztvevők dolgát nehezíti (és egyben kizárja az előre készülés lehetőségét), hogy egy kötelező motívumot csak a kezdés pillanatában tesznek közzé. 2009-ben az esemény január 27-én kedden délután 3 órakor indul és rá egy napra ér véget."

Az idei képregény-maraton számunkra azért is különleges esemény, mert ezúttal öt magyar rajzoló is részt vesz rajta – kettő közülük a Magyar Képregény Akadémia tagja. Nevesül Graphit és jómagam. Kevés esélyét látom annak, hogy óránként képes legyek összehozni egy teljes oldalt, de mivel senki nem fog megkövezni, ha útközben elvérzek, úgy döntöttem, vállalom a megmérettetést. Örülök, hogy a regisztrációra Graphitot is sikerült rábeszélnem, mint ahogy szívből drukkolok a másik három magyar indulónak is – Vincze Nórának (Ellinor), Hromkó Istvánnak és Szigeti Árpádnak.

Az indulók adatlapjai – és az idő közben készülő oldalak – ezen a linken tekinthetők meg.

Az Oposszum blog teljes cikkéért ide kattintsatok – érdemes!

12 megjegyzés:

Névtelen írta...

Énmár akkor is boldog lennék, ha évente rajzolna mindenki 24 oldalnyi képregényt...
Kívánok minden indulónak jó szórakozást!!

H

Csacso írta...

Minden magyar indulónak pluszban is hajrá!
Jó szerencsét a mókához! Bár sehol nincs említve, gondolom mindenki otthonából készíti, amit és nem utazik ki a fizikai helyszínre? Esetleg vagytok annyira „vagányak”, hogy online közvetítitek pl. web kamerán a műveletet, persze ha technika adott? ;)

Fehér Zoltán / Zorro de Bianco írta...

Én is boldog lennék, de azért ezek az oldalak (lévén, elég vázlatszerűek tudnak csak lenni) inkább a móka kedvéért készülnek, ergo: nem hiszem, hogy nyomtatásban bárki is vállalná őket. Ujjgyakorlatnak viszont nem rossz – ha sikerül egyáltalán. :)

Nekem van valahol egy kamerám, de folyamatos közvetítésre nem készülök – szerintem senki nem kíváncsi arra, hogyan amortizálódunk le. Igaz, olyasmit szerintem csinálok majd, hogy folyamatosan dokumentálom egy-egy fotóval (mondjuk) a két-három óránkénti állapotot és esetleg töltögetem a képeket a blogomra. Meglássuk...

És köszönjük szépen a hajrát! :))

Fehér Zoltán / Zorro de Bianco írta...

No, posztoltam is a blogomra ( http://fiat.blog.hu/ ), hogy ha isten is úgy akarja, mindketten (Graphittal) pakolgatunk fel fotókat a készülés pillanatairól, illetve Csaba felesége még akár rövidke videókat is készít majd élete párjának lepusztulásáról. :)

(Csak ne kéne most mindkettőnknek alvás helyett storyboardozással pihenni a nagy eseményre... :)

Csacso írta...

Köszi az infót! Figyelem majd, persze lehet én nem 24 órában ;)

Fehér Zoltán / Zorro de Bianco írta...

Szívesen. Mondjuk most éppen mosórongy-szerű állapotban vagyunk, de csak kialusszuk magunkat a startra...

skarface írta...

Ez amugy szerintem tök jó ötlet, még a végén én is dokumentálni fogom :) Sok szerencsét minden indulónak!

Fehér Zoltán / Zorro de Bianco írta...

Elindítottam a közvetítést:

http://fiat.blog.hu

skarface írta...

Nah megvan a történet, mi is nekiállunk!

Fehér Zoltán / Zorro de Bianco írta...

Szuper, közben Csacso remekül közvetít a blogom kommentjeiben, örök hála neki. Én most szkennelem az első oldalt. :)

Peter Tikos írta...

Látom a bal szélen a "közvetítést", de arra nem jöttem rá, hogyan működik :(

Csacso írta...

Jé, eltűnt mindkét cikk és a hozzászólások! És látom zorro az első képét (éjcaka nem tudom mi történt) visszavette a verseny megosztásból.
Simán kommentezni kellett, az jelent meg bal oldalt is. Gondolom szűrők voltak rá beállítva.